16 aug. 2011

öhm..

Haha denna dag har gått å tårarnas tecken. Jag och tina har bölat ögonen ur oss eller jag va väl som vanligt värst. Först visade jag nån video på Youtube om militärer som kom hem från Irak och överraska sina familjer. De värsta va att de även va små barn med som va för söta och då kunde jag inte hålla tillbaka mina tårar. Sen kläcker Tina ur sig att hon aldrig har sett videon om Christian the lion och då va jag ju tvungen att visa henne den och såklart vart de känslosamt igen.... Ujuj.. Sen satte Tina på en film som hette Soul Surfer och såklart så byggde den på en verklig händelse och så klart så vart de känslosamt där också.. Så nu är mina ögon helt svullna haha. Men filmen kan jag rekommendera starkt!
Jag är superduper känslig när de gäller såna filmer, jag gråter ju fortfarande när jag kollar på lejonkungen när Simba kryper tätt in till sin pappa och frågar om dom ska gå hem nu.. Haha Kommer ihåg när jag kolla på filmen Hachiko som handlar om en hund som väntar på sin husse vid tåget varje kväll, jag ringde upp Johanna TVÅ TIMMAR efter filmen va slut och fråga henne hur jag skulle göra för att sluta gråta. Ibland är det skönt att se såna filmer, rensa lite lixom. Men vissa filmer som den jag såg idag ger en även styrka, man känner hopp när man ser andra lyckas fast dom har värre utgång eller hur man ska förklara de.

Aja, annars idag har jag pluggat en massa då jag kom på att ja faktiskt hade en inlämningsuppgift som skulle vara inne imorn. Jag är så bra på de där med framförhållning har jag hört. Men jag är klar med alla förutom en som ja tänkte fixa imorn på morgonen.

Just ja, ja har ju faktiskt klippt mig idag. Jag gick dit med planen att bara fixa till de slitna och kanske tunna ur de lite men när ja gick därifrån så hade ja visst klippt av mig lite mer ;) Men jag gillar't. Tänkte slänga upp en bild på de imorn för idag har ja ju som sagt bara vart massa uppsvullen av allt gråtande ;) Har ju vart helt inne på att bli helt blond igen men nu börjar jag ändra mig igen... haha Så vi får se hur det slutar helt enkelt..

En känsla av nån form av lycka har även börjat tränga in i mig igen, börjar få tillbaka mina krafter efter några dagar av vacklande. De känns skönt för jag har ju vetat innerst inne att jag klarar allt livet har planerat för mig men jag började bli lite orolig när jag började tappa orken men då klev mina underbara vänner in återigen och fick mig på fötterna. Vad skulle jag göra utan dessa underbara människor som jag har haft lyckan att få in i mitt liv. Jag är tacksam för varje dag jag får dela med dem och jag lever för att en dag kunna återgälda den kärleken jag får av dom. Jag har blivit duktigare på att verkligen visa hur tacksam jag verkligen är och hur mycket dom betyder för mig. Jag skulle aldrig någonsin ta någon av dessa människor för givet och det hoppas jag att dom vet. Och jag hoppas att dom vet att jag kommer att göra allt som står i min makt att hjälpa och finnas där för dom på samma sätt dom har funnits för mig om dom någonsin behöver mig.

Nu ska jag försöka hitta en bra ställning i sängen där min rygg inte försöker ha ihjäl mig och hoppas på att jag somnar!

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar