12 aug. 2011

Shut your mouth!

Idag är det en sån där dag då jag verkligen brottas med mina tankar. De är inte ofta dom dagarna kommer längre men de är ändå väldigt väldigt jobbigt när dom väl dyker upp. Det började redan igår kväll så sömnen vart väl inte den bästa i natt. Men som tur är så vet jag att det bara är tankar som jag bara måste få försöka få bort.

Det är fascinerande egentligen va tankar kan ställa till med. Den mänskliga hjärnan är verkligen spännande, därför jag valde att plugga det jag pluggar. Jag tror på de här med KBP, jag har själv använt mig av det när jag mådde som värst. Samma det här att man inte ska gräva förmycket i det förflutna utan att jobba mer framåt och dyker de upp något ur det förflutna så bearbetar man det då med blicken framåt. Du kan aldrig ändra det förflutna men du kan acceptera det. Jag har accepterat mitt förflutna men jag gillar det inte, men jag vet att jag inte kan ändra det så varför älta det ? Det blir inte bättre för det, jag mår bara sämre av det. Men sen kommer såna dagar jag har nu men då vet jag med mig att det bara är tankar och det gör att jag inte mår lika dåligt som jag en gång har gjort.

En annan orsak till att jag vill jobba med det jag ska jobba med är att när jag behövde hjälp så va det ingen som tog mig på allvar och jag fick själv lära mig att det bara va tankar. Jag fick själv komma på lösningar på mina problem och jag fick själv se till att jag mådde bättre. Den erfarenheten skulle jag aldrig byta bort men det finns bättre sätt att få fram den erfarenheten och det är så jag kommer jobba sen. Hjälpa mina patienter att hitta styrkan i sig själv att komma på lösningar på sina problem och på så sett får dom också se hur starka dom egentligen är. För har man bara vetskapen om att det bara är tankar så är man på god väg och allt blir mycket lättare.

Nu tappa jag tråden i va jag ville få fram, dumma tv! hehe
aja, ska väl göra nått vettigt ändå. Typ som plugga kanske ;)

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar